پس از چند دقیقه، کیف مد نظر را پیدا می کنید. اما یک مشکل وجود دارد. در کیف قفل است و شما برای باز کردن آن نیاز به یک رمز 8 حرفی دارید. با این حال، قسمت بیرونی کیف دارای یک ماتریکس دوخته شده جالب با یک سری اعداد روی آن است.

پاسخ شما اشتباه است ! لطفا دوباره تلاش کنید.
بازگشت ریجر
از این قسمت می توانید برای گرفتن راهنمایی و همچنین بررسی پاسخ های خود استفاده کنید. هر معمایی که حل می کنید پاسخ خود را در این قسمت وارد کنید تا در صورت صحیح بودن آن، بخش هایی از داستان برای شما باز شود، همچنین در صورتی که در حل معماها به مشکل برخوردید می توانید از راهنمایی های لازم در این قسمت استفاده کنید.
Part I
The police officers in the small Victorian town of Blackbrim have been disappearing one by one. A package arrives at your door upon the disappearance of the final officer, Commissioner Farodson. Fearing that he too would be abducted by the mysterious figure known as Reager Skinner, the Commissioner instructed that the investigation materials be passed to you, the town detective. You are able to decipher the materials and discover that the officers are being held at Cordelia St. Manor.
Part II
Upon arrival at the manor, you are ambushed and knocked out by gas. You awake to find yourself locked inside. You explore the manor and find puzzles in each room. You decipher the puzzles, and in doing so, free the officers and escape the manor. Through your adventure, you learn that Cordelia St. Manor was Reager’s childhood home, that Reager was christened Rose at birth, and that she had an older brother—Alfred—who she locked away, likely causing him to perish.
You have freed the officers, and the entire town of Blackbrim is grateful for your heroic efforts. Of Reager, however, there is no sign.
محتوای بازی بازگشت ریجر
قسمت اول
برگه ی ابتدا من را بخوانید.نامه سرهنگ دیون
پاکت کوپه معمولی: حاوی یک عدد نامه، یک عدد بولتن قطار سریع السیر و یک عدد پاکت کوچک که داخل آن یک شی مرموز وجود دارد.
پاکت محفظه ی چمدان ها: حاوی هشت عدد رسید بلیط و یک عدد پاکت کوچک که داخل آن یک شی مرموز وجود دارد.
پاکت کوپه درجه یک: حاوی یک عدد برگه ی شعر و یک برگه نوشته ی کوچک و یک عدد پاکت کوچک که داخل آن یک شی مرموز وجود دارد.
پاکت موتورخانه: حاوی دو دیسک رمز متفاوت یک برگه ی حاوی پیام رمزگذاری شده و یک نامه ای که چندین تصویر روی آن می باشد.
قسمت دوم
نقشه شهر لندنبرنامه گردش در لندن
سالن با شکوه رقص
برگه کد مورس
برنامه حرکت قطارها
برگه ی الگو ها مربوط به رفت و برگشت قطارها
موجودی داروخانه
نامه ی ریجر
پاکت نامه (هر زمان دستوری دریافت کردید، باز کنید)
برگه ی معمای قتل
دو عدد برگه ی کوچک
-
راهنمایی اول جدول کلمات متقاطع
ابتدا جدول را کامل کنید. هر یک از پاسخ ها را دو بار بنویسید، یکبار افقی و یکبار عمودی.
-
راهنمایی دوم جدول کلمات متقاطع
1-یونان 2-وکالت 3-ناخوش 4-آلونک 5-نت شکن
-
پاسخ نهایی جدول کلمات متقاطع
اعداد داخل پرانتز مختصات یک نقطه در جدول را نشان می دهد که شامل یک حرف می باشد. یکی از حروف را خودتان باید حدس بزنید. (3،2)= ا (3،3)= خ (2،4)= ل پاسخ: داخل
-
راهنمایی اول جهت ها
تمام فلش ها را به عنوان خط در نظر بگیرید.
-
راهنمایی دوم جهت ها
هر کدام از فلش ها را اگر به عنوان خط در نظر بگیرید و دنبال کنید به حروفی خواهید رسید.
-
راهنمایی سوم جهت ها
تعداد فلش های زیر هر حرف جایگاه آن حرف را نشان می دهد.
-
پاسخ نهایی جهت ها
کوسن
-
راهنمایی اول پنجره شکسته
هر کدام از شکل ها را تکمیل کنید تا به حروف مد نظر برسید
-
راهنمایی دوم پنجره شکسته
اگر شکل اول از سمت راست را تکمیل کنید، خطوطی که شکل را تکمیل می کند به حرف "چ" شما را می رساند. شکل دوم به حرف "ه" و شکل سوم شما را به حرف "الف" می رساند.
-
پاسخ نهایی پنجره شکسته
شکل آخر شما را به حرف "ر" می رساند. پاسخ نهایی: چهار
-
پاسخ نهایی کوپه قطار
پاسخ نهایی داخل کوسن چهار می باشد. اکنون راه حل ها و پاسخ های خود به هر معما را بررسی کنید، را انتخاب کنید. سپس داخل کوسن چهار را در قسمت کوپه ی قطار وارد کنید.
-
راهنمایی اول محفظه ی چمدان ها
به اعداد داخل هر یک از رسید چمدان ها دقت کنید.
-
راهنمایی دوم محفظه ی چمدان ها
شما باید رسید تحویل چمدان ها را به ترتیب پشت هم بچینید تا به یک جمله برسید. ترتیب رسید چمدان ها اعداد مشترک در هر یک از رسید ها می باشد. یعنی اگر عدد یک در دو طرف رسید مشترک باشد آن رسید، رسید اول می باشد.
-
راهنمایی سوم محفظه ی چمدان ها
اگر رسید تحویل چمدان ها را به ترتیب پشت هم بچینید به جمله ی " چمدان راه راه سبز را پیدا کنید".
-
راهنمایی چهارم محفظه ی چمدان ها
پاسخ نهایی چمدان راه راه سبز را پیدا کنید می باشد. اکنون راه حل ها و پاسخ های خود به هر معما را بررسی کنید، را انتخاب کنید. سپس چمدان راه راه سبز را پیدا کنید را در قسمت محفظه ی چمدان ها وارد کنید.
-
راهنمایی پنجم محفظه ی چمدان ها
در این قسمت شما باید رسید چمدان ها را طبق الگوی پشت آن ها مرتب کنید تا حروف "R , G" را ببینید.
-
راهنمایی ششم محفظه ی چمدان ها
به الگوی روی چمدان نگاه کنید اعداد در ماتریکس روی چمدان، نشان دهنده ی چندمین حرف در رسید تحویل متناظر آن می باشد. به عنوان مثال عدد 3 سمت راست بالا به حرف "س" اشاره دارد.
-
پاسخ نهایی محفظه ی چمدان ها
اگر به ترتیب خطی حروف متناظر با اعداد را کنار هم بچینیم به کلمه ی "سیمزیکار" خواهید رسید.
-
راهنمایی اول کوپه ی درجه یک
هر شاخه و برگ به دو کلمه اشاره دارد. به ترتیب از بالا سمت راست کلمه ها را پشت هم بچینید تا به قانون بازی برسید.
-
راهنمایی دوم کوپه ی درجه یک
پس از اینکه کلمات را به ترتیبی که گفته شد بچینید، به جمله ی زیر می رسید: "دکلمه سمت راست به واژه ای در شعر رو به رویش اشاره دارد". مفهوم دکلمه ی سمت راست به یک کلمه در شعر روبه روی خود اشاره می کند.
-
راهنمایی سوم کوپه ی درجه یک
دکلمه ی اول سمت راست به کلمه ی "کتاب" در شعر رو به رویش اشاره می کند.
-
پاسخ نهایی کوپه ی درجه یک
دکلمه دوم سمت راست به کلمه ی "بی روح" در شعر رو به رویش اشاره می کند پاسخ نهایی: "کتاب بی روح"
پاسخ نهایی کتاب بی روح می باشد. اکنون راه حل ها و پاسخ های خود به هر معما را بررسی کنید، را انتخاب کنید. سپس کتاب بی روح را در قسمت کوپه ی درجه یک وارد کنید.
-
راهنمایی اول موتورخانه
هر یک از چهار هدیه ریگر (ساعت جیبی، عینک تئاتر، خط کش، دیسک های رمز) نمادی را رمزگشایی می کنند که روی دیسک رمز داخلی (کوچکتر) نیز وجود دارد. در زیر هر یک از چهار علامت موجود در صفحه، سرنخی برای چگونگی استفاده از هدیه خاص ریجر برای استخراج نماد پنهان وجود دارد. اولین قدم برای رمزگشایی پیام ریجر، کشف نماد پنهان از هر یک از چهار هدیه است.
-
سرنخ نماد بالا سمت چپ موتورخانه
در این قسمت حروفی وجود دارد به صورت جفت جفت با یک خط به هم وصل شده است. این حروف را به صورت جفت جفت بر روی دیسک بزرک به هم وصل کنید.
-
پاسخ نهایی نماد بالا سمت چپ موتورخانه
اکر حروف را به هم وصل کنید نماد الماس نمایان می شود.
-
سرنخ نماد بالا سمت راست موتورخانه
در اینجا شما عکس شاخه و برگی را میبینید که بین دو برگ آن ( شاخه ) پر رنگ شده اگر به پشت هدیه ی سوم ریگر (خط کش) نگاهی بیاندازید همین نماد هارا میبینید. بین دو برگ را پر رنگ کنید تا به شکل مد نظر برسید.
-
پاسخ نهایی نماد بالا سمت راست موتورخانه
اگر بین دو برگ را پر رنگ کنید به نماد تاج خواهید رسید.
-
سرنخ نماد پایین سمت راست موتورخانه
نماد 4 دایره و کلمه ی N در پشت هدیه دوم ریجر (ساعت) نیز می باشد. انگار باید زمان های مشخص شده را بر پشت ساعت ریجر با خط بکشید.
-
پاسخ نهایی نماد پایین سمت راست موتورخانه
بعد از اینکه زمان های مشخص شده را در پشت ساعت کشیدید به نماد دب اکبر خواهید رسید.
-
سرنخ نماد پایین سمت چپ موتورخانه
عینک را طوری قرار دهید دقیقا مطابق شکل باشد سپس به جزییات روی عینک خوب دقت کنید.
-
پاسخ نهایی نماد پایین سمت چپ موتورخانه
به شمشیر پنهان شده بر روی عینک دقت کنید.
-
راهنمایی اول جهت رمز گشایی حروف
هنگامی که چهار جفت صحیح را به دست آوردید، دو دیسک را روی هم قرار دهید جوری که دیسک کوچکتر در مرکز دیسک بزرگ قرار گیرد. سپس از آنها برای رمزگشایی پیام ریجر استفاده کنید. برای رمز گشایی یک حرف ابتدا به نماد زیر آن حرف نگاه کنید. سپس در نامه ریجر ببینید آن نماد با کدام نماد در دیسک کوچک جفت می باشد. نماد روی دیسک رمز بزرگ را با نماد مربوطه روی دیسک کوچک منطبق کنید. حال در این حالت ببینید حرف مد نظرتان بر روی کدام حرف در دیسک کوچک منطبق شده است.
-
راهنمایی دوم جهت رمز گشایی حروف
پس از رمزگشایی به جمله ی زیر خواهید رسید:
" به نامه ای از طرف یک دوست نگاهی بیاندازید. اگر می خواهید زندگی خود را نجات دهید به بالای کلمه ی ویکتوریا نگاه کنید. "
-
راهنمایی سوم جهت رمز گشایی حروف
به نامه ای که از طرف سرهنگ دیون به کارآگاه نوشته شده بود دوباره نگاهی بیاندازید. در نامه اگر به بالای کلمه ی ویکتوریا دقت کنید کلمه ی "فریب" را می بینید.
-
پاسخ نهایی موتورخانه
پاسخ نهایی فریب می باشد. اکنون راه حل ها و پاسخ های خود به هر معما را بررسی کنید، را انتخاب کنید. سپس فریب را در قسمت موتورخانه وارد کنید.
-
راهنمایی اول ترمینال بیتسابه ویکتوریا
به برگه ی ترمینال نگاهی بیاندازید در هر یک از ایستگاه های رفت و برگشت در اول نامشان سه حرف وجود دارد که آن هارا باید در نامه ای که ریجر برای شما نوشته و الگوها قرار دارند. با هم جفت کنید.
-
راهنمایی دوم ترمینال بیتسابه ویکتوریا
شما باید کلمات را به این صورت جفت کنید. در سطر اول شما باید با سه حرف اول در ایستگاه های رفت و "ا ن" یک کلمه ایجاد کنید. سپس با " ا ن " و سه حرف اول در ایستگاه های برگشت یک کلمه ی دیگر ایجاد کنید. چمران ...آنتیک
-
راهنمایی سوم ترمینال بیتسابه ویکتوریا
چمران ......آنتیک
مهتاب......آبرنگ
سردار......ارسطو
سراسر.....سرزده
منسوخ......وخامت
صندلی......لیوان
کفاره......رهگذر
پیاده......دهباش -
راهنمایی چهارم ترمینال بیتسابه ویکتوریا
پس از پر کردن کامل الگوها در قسمت رفت و برگشت باید ببینید در زیر کدام اعداد نقطه های سیاه وجود دارد اعداد بالای نقطه های سیاه به شما میگویند که از راست چندمین حرف در آن سطر را شما میخواهید. به عنوان مثال در سطر یک در قسمت رفت زیر عدد 1 نقطه ی سیاه وجود دارد که به شما میگوید که در این سطر اولین حرف که " چ " میباشد را میخواهید.
-
راهنمایی پنجم ترمینال بیتسابه ویکتوریا
شما هر قسمت را (رفت برگشت) باید جداگانه حروف را از بالا به پایین استخراج کنید. در قسمت رفت شما فاصله را پیدا خواهید کرد و در قسمت برگشت جهت را.
-
راهنمایی پنجم ترمینال بیتسابه ویکتوریا
فاصله: چهارصد جهت:3
-
راهنمایی نحوه ی استفاده از نقشه لندن
شما پس حل هر معما در قسمت دوم به دو عدد خواهید رسید که عدد بزرگتر فاصله و عدد کوچکتر جهت را به شما نشان می دهد. ابتدا نقشه لندن را باز کنید در این قسمت شما به خط کش و ساعتی که ریجر برای شما فرستاده بود نیاز خواهید داشت. شما باید ساعت را به پشت به سمت شمال در هر خانه ای که در آن لحظه در آن جا هستید قرار دهید. هر خانه در پشت ساعت یک درجه می باشد. N=0 می باشد و به سمت راست هر خط یک درجه حساب می شود...1 2 3 4 ...... حال عددی که مربوط به درجه می باشد را مماس با خط کش بگذارید سپس به میزان عدد فاصله بر روی خط کش جلو بروید تا ببینید بر روی کدام خانه خواهید رسید.
-
راهنمایی ششم ترمینال بیتسابه ویکتوریا
شما هم اکنون در ترمینال ویکتوریا هستید (1،4). با استفاده از ساعت و خط کش جهت 3 و فاصله 400 را اعمال کنید
-
پاسخ نهایی ترمینال بیتسابه ویکتوریا
شما با اعمال جهت و فاصله به خانه ی (3،2) می روید
. اکنون راه حل ها و پاسخ های خود به هر معما را بررسی کنید، را انتخاب کنید. سپس تمامی اعداد خواسته شده در قسمت ترمینال بیتسابه ویکتوریا را وارد کنید.
-
راهنمایی اول معمای قتل
عینک را دقیقا مطابق با عکس آن در تصویر قرار دهید سپس دسته ی آن را بچرخانید تا از روی اعداد ارزش هر مضنون عبور کند. شما به دنبال چهار مضنون می باشید یعنی چهار عدد از اعداد ارزش هر مضنون در یک خصوصیت شبیه هم هستند.
-
راهنمایی دوم معمای قتل
اعداد 23،11،37،13 اعداد مد نظر ما هستند چرا که هر 4 عدد جزو اعداد اول می باشند.
-
راهنمایی سوم معمای قتل
اکنون زمان انجام مرحله ی سه می باشد. آلت قتاله و انگیزه های قتل توسط تار های عنکبوت به هم متصل شده اند .آن هارا باهم جمع کنید.
به این صورت:
بیل + شهوت == 1+2=3
ساطور+غرور==2+4=6
عصا+حسادت==3+1=4
طناب+عشق==4+5=11
خنجر+خشم==5+3=8
سم+طمع==6+6=12
پس از اینکه ارزش های عددیه 4 مظنون را از حاصل جمع های بالا کسر کنید عدد 23-12=11 به دست می آید که هم 23 و هم 11 مضنونین می باشند. -
راهنمایی چهارم معمای قتل
اکنون با استناد به بند آخر سم و طمع حاصل جمعشون میشه 12
و 23 ضربدر 11 میشه 253
جهت: 12 فاصله:253
اکنون در مختصات (3،2) هستید...شما با اعمال جهت و فاصله به خانه ی (3،4) می روید. . اکنون راه حل ها و پاسخ های خود به هر معما را بررسی کنید، را انتخاب کنید. سپس تمامی اعداد خواسته شده در قسمت معمای قتل وارد کنید.
-
راهنمایی اول رقص در لندن
ارتباط بین نقشه کف سالن و کد مورس را پیدا کنید. فضاهای سفید و سیاه همان خانه های سفید و سیاه در کد مورس می باشند.
-
راهنمایی دوم رقص در لندن
نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که تمام جهت هارا از نگاه رقصنده باید اعمال کنید. در هنگام رقص از هر کدام از خانه ها که عبور کردین آن ها را به منزله ی یک خانه در کد های مورس در نظر بگیرید.
-
راهنمایی سوم رقص در لندن
حرکت از تخت پادشاهی به مقصد رقص اصلی: شروع رقص از تاج می باشد. سه خانه مشکی(خط تیره)، سفید ، مشکی، سفید، مشکی ، سفید، مشکی ، سفید، مشکی این کد به عدد 6 در کد مورس اشاره دارد.
حال شروع رقص بعدی از ضربدر قرمز خواهد بود.
-
راهنمایی چهارم رقص در لندن
رقص اصلی:
1) مشکی، سفید، مشکی، سفید، مشکی، سفید، مشکی، سفید، 3 خط مشکی (خط تیره)== 4
2) مشکی، سفید، مشکی، سفید، 3 خط مشکی (خط تیره)، سفید، 3 خط مشکی (خط تیره)، سفید، 3 خط مشکی (خط تیره)== 2
3) 3 خط مشکی (خط تیره)، سفید، 3 خط مشکی (خط تیره)، سفید، مشکی، سفید، مشکی، سفید، مشکی،==7
-
پاسخ نهایی رقص در لندن
جهت: 6 فاصله: 427
اکنون در مختصات (3،4) هستید...شما با اعمال جهت و فاصله به خانه ی (6،4) می روید. اکنون راه حل ها و پاسخ های خود به هر معما را بررسی کنید، را انتخاب کنید. سپس تمامی اعداد خواسته شده در قسمت رقص در لندن وارد کنید.
-
راهنمایی اول داروخانه
4 نوع شیشه وجود دارد که درون هر نوع از آن ها باید یکی از این موارد: مشتقات گل ها، گیاهان، داروهای خاص و یا میوه ها و عصاره ی آن ها را نگهداری کرد. بدین ترتیب از هر کدام از موارد ذکر شده سه عدد وجود خواهد داشت.3 عدد مشتقات گلها، 3 عدد گیاه و........
-
راهنمایی دوم داروخانه
مشتقات گل ها: عصاره ی گل سرخ، بابونه ی گاوی، گل قاصدک
گیاهان: علف خاراگوش، مریم گلی، نعناپونه
عصاره ی میوه ها: شاه توت، عصاره ی گیلاس، سرخاب
داروهای خاص: زاج سفید، عنصرآهن، آنتیموان
-
راهنمایی سوم داروخانه
از جمله ی میوه ها و عصاره ی آن ها و گیاهان در ظروف استوانه ای هستند و شاه توت و گیلاس که جزو دسته ی میوه ها هستند در یک قفسه می باشند چنین بر می آید که تنها در یک قفسه از یک نوع ظرف استوانه ای دو عدد وجود دارد که آن قفسه ی آخر می باشد. بنابراین شاه توت و گیلاس هر کدام در یکی از ظرف های شماره 9 و 11 قرار میگیرند.(که ما نمیدانیم کدام یک از آن ها در کدام ظرف قرار گرفته). با این حساب سرخاب نیز در ظرف شماره 4 قرار می گیرد. میوه ها و عصاره ی آن ها در ظروف استوانه ای کوچک و گیاهان در ظروف استوانه ای بزرگ قرار میگیرند.
-
راهنمایی چهارم داروخانه
زاج سفید و عنصر آهن در یک قفسه هستند، تنها شیشه های خالی که از یک نوع هستند و در یک قفسه هستند شیشه های 5 و 6 می باشند بنابراین درون یکی از آن ها عنصر آهن قرار میگیرد و درون دیگری زاج سفید.(که ما نمیدانیم کدام یک از آن ها در کدام ظرف قرار گرفته). با این حساب در ظرف شماره ی 3 آنتیموان قرار میگیرد و ظروف خمره ای بزرگ مخصوص عنصر آهن و تنها ظروف باقی مانده که خمره ای کوچک می باشند مخصوص مشتقات گل ها مباشد.
-
راهنمایی پنجم داروخانه
منظور از غلاف دانه هایی که باد به راحتی بلندشان می کند همان گل های قاصدک است. گلدان متوسط نیز منظور عدد آن است که 8 عدد متوسط بین 2 و 10 میباشد بنابراین گل های قاصدک در شیشه شماره 8 قرار می گیرند.
-
راهنمایی ششم داروخانه
علف خاراگوش سمت چپ عصاره کل سرخ است، تنها در قفسه ی اول می توان چنین ترتیبی را لحاظ کرد بنابراین علف خاراگوش در شیشه شماره یک و عصاره ی گل سرخ در شیشه شماره 2 قرار میگیرد.
-
راهنمایی هفتم داروخانه
نعنا پونه + عنصر آهن = شاتوت + عصاره ی گل سرخ
6+7=2+11
عصاره ی گل سرخ==2
شاتوت=11
عنصرآهن=6
نعنا پونه=7
-
راهنمایی هشتم داروخانه
دوای شماره یک اعداد را با هم جمع کنید:
نصف گل قاصدک: 4
یک پیمانه مریم گلی: 12
نصف پیمانه بابونه گاوی: 5
جمع:21
دوای شماره 2: اعداد را به ترتیب پشت هم بنویسید
یک پیمانه علف خاراگوش=1
یک پیمانه زاج سفید= 5
یک سوم پیمانه عصاره گیلاس= 3
حاصل: 153
جهت: 21 فاصله: 153
-
پاسخ نهایی داروخانه
اکنون در مختصات (6،4) هستید...شما با اعمال جهت و فاصله به خانه ی (5،3) می روید. . اکنون راه حل ها و پاسخ های خود به هر معما را بررسی کنید، را انتخاب کنید. سپس تمامی اعداد خواسته شده در قسمت داروخانه وارد کنید.
-
راهنمایی اول معمای نهایی
درون نامه ی ریجر به مکان هایی که رفتید اشاره شده و اعدادی که روی آن با یک ضربدر قرمز خط کشیده شده. منظور از آن اعداد جایگاه حرف های مکان رو به رویش است و ضربدر یعنی آن حروف را خط بزنید.
به عنوان مثال:
سالن تئاتر وینهام 2-13
یعنی از حرف 2 تا 13 را حذف کنید. حاصل میشود: سم -
راهنمایی دوم معمای نهایی
با حذف کردن تمام حروف خواسته شده به جمله ی زیر می رسید: " سم سفید بی بو بی رنگ "
-
راهنمایی سوم معمای نهایی
سم سفید بی بو بی رنگ در بروشور داروخانه با نام نکفرجر مشخص شده است. نماد شیر و قلب و تاج شما را یاد یکی از هدیه های ریجر نمی اندازد؟
-
راهنمایی چهارم معمای نهایی
دو دیسک رمز را طوری روی هم بگذارید که نماد قلب روی دیسک بزرگ منطبق بر نماد تاج در دیسک کوچک باشد. حال نکفرجر را رمز گشایی کنید.
-
پاسخ نهایی معمای نهایی
نکفرجر در دیسک رمز به اعداد (5،2) اشاره دارد. . اکنون راه حل ها و پاسخ های خود به هر معما را بررسی کنید، را انتخاب کنید. سپس تمامی اعداد خواسته شده در قسمت معمای نهایی را وارد کنید.